Domů
Menu
Facebook Gymnázium Tábor Instagram Gymnázium Tábor Youtube kanál Gymnázia Pierra de Coubertina Padlet GPdC – prezentace studentských prací a úkolů zejména z distanční výuky

Za poznáním do hanzovních měst

Fotogalerie21
30. 6. 2019 / Novinky

V pondělí 17. června se sešlo téměř 50 žáků našeho gymnázia před prázdným autobusem, abychom mohli vyrazit na cestu do Německa.

Jelikož trvala dlouho, byli jsme všichni rádi, že jedeme v noci a můžeme se alespoň trochu vyspat. Po první ranní zastávce v Německu už spal jen málokdo, většina z nás pozorovala stromy a keře lemující dálnici a mezi nimi se tyčící větrné elektrárny. Za chvíli jsme dorazili do prvního města – Bremerhavenu. Tenhle přístav leží na pobřeží Severního moře, které jsme si všichni mohli prohlédnout. Nejprve jsme ale zamířili do muzea mořeplavby, které mělo tři části. Proto jsme se také rozdělili do skupinek. Jedna díky virtuální realitě poznávala život na lodi, další zamířila na prohlídku lodí v přístavu hned u muzea a třetí nahlédla do ponorky Wilhelm Bauer ze druhé světové války. Postupně jsme se všichni vystřídali. I tak tu bylo spoustu míst, která jsme bohužel nestihli navštívit. Lákala nás třeba zoologická zahrada v těsné blízkosti moře nebo Klimahaus, což je muzeum, ve kterém projdete hned několika oblastmi a klimatickými pásy.
Další zastávkou byly Brémy. Zaujaly nás hlavně svým historickým centrem. Nacházela se tu socha Rolanda, kostely, krásná náměstí, Stará radnice nebo třeba dóm svatého Petra. Skoro na každém rohu jsme viděli čtyři muzikanty, kteří jsou symbolem města, a proto na nás téměř z každého krámku se suvenýry koukali osel, pes, kočka a kohout. Za vidění stála i čtvrť Schnoor, která by se dala připodobnit k pražské Zlaté uličce. V blízkosti historického centra bylo dost obchodů, kaváren i stánků se zmrzlinou, což nám všem udělalo radost.
Poté jsme vyrazili do Hamburku, města mostů. Z autobusu jsme vystoupili hned u přístavu. Nejprve jsme prošli tunelem pod Labem. Pak jsme se dostali více do centra města, kde nám svou krásou nejvíce učarovala hamburská radnice. Rozchod jsme měli poblíž nákupních center a známé nákupní ulice Mönckebergstraße. Návštěvu jsme zakončili projížďkou lodí a dopluli jsme  až k přístavu nákladních lodí. Na břehu jsme mohli vidět také budovu Labské filharmonie.
Středeční noc jsme strávili v hotelu mezi Hamburkem a Lübeckem, kam jsme se vydali hned druhý den. Poslední den byl ve znamení volnějšího programu. Památkami nabitý Lübeck, známý pro marcipán,  jsme ještě prošli s průvodcem. Město je typické svými cihlovými stavbami, kterých je tu nepřeberné množství, např. Holštýnská brána, mariánský kostel a radnice. Blízko je i Buddenbrookhaus, muzeum bratří Mannů, známých německých spisovatelů. Tam jsme se však podívat nestihli.
Naší předposlední zastávkou byl Wismar, který nás okouzlil hned několika kostely a malebnými uličkami. Nejkrásnějším městem celého našeho výletu byl rozhodně Schwerin. Ten je obklopen hned několika jezery. Na nejznámějším Schweriner See se tyčí nádherný zámek skoro jak z Disney pohádek. Kolem něj se rozprostírá park plný soch a květin. Blízko Schwerinského zámku najdeme Mecklenburské státní divadlo a Státní muzeum. Dovnitř jsme se nedostali, ale i samotný pohled zvenčí stál za to. Před devátou hodinou jsme se s městem rozloučili a vydali se na cestu domů, která rychle utekla, a v pátek brzy ráno jsme už byli zpátky v Táboře a těšili se do postele...
Myslím, že mluvím za nás všechny, když řeknu, že se výlet povedl. Mě samotnou hanzovní města překvapila svou krásou a klidně bych se do nich někdy znovu vrátila, abych dohnala vše, co jsem během tohoto týdne nestihla.