Domů
Menu
Facebook Gymnázium Tábor Instagram Gymnázium Tábor Youtube kanál Gymnázia Pierra de Coubertina Padlet GPdC – prezentace studentských prací a úkolů zejména z distanční výuky

Nejen Evropský parlament

11. 12. 2022 / Akce / Lea Doudová

Nedělního rána dne 4. 12. 2022 se část třídy V6.G vydává na cestu do Belgie. Jedná se o edukativní zájest zařízený naší třídní učitelkou Leou Doudovou a umožněný českou europoslankyní Radkou Maxovou.

Do hotelu v univerzitním městě Lovaň přijíždíme po necelých 14 hodinách cesty. Ubytujeme se, a protože prohlídku tohoto krásného města program nezahrnuje, jdeme ho prozkoumat v nočním osvětlení. Snad nejkrásnějším bodem je gotická radnice s naproti stojícím kostelem sv. Petra.

V pondělí jsou v plánu jedna z nejzachovalejších historických měst v Belgii. První na řadu přichází Bruggy. Nahlížíme do kostela Panny Marie se 122 m vysokou věží a na náměstí obdivujeme výšku kamenné zvonice. Máme možnost navštívit baziliku Svaté krve nebo zakoupit belgickou čokoládu. K autobusu se vracíme kolem katedrály Božského Spasitele. Bruggy jsou protkány mnoha kanály, pročež si vysloužily přezdívku Benátky severu.

Druhou zastávkou je město Gent. Zde se kocháme krásou hradu a kamenných domů zrcadlících se na hladině řeky Leie, dominantními jsou však opět svatostánky, mezi nimi kostel sv. Mikuláše a katedrála sv. Bavona. Od historických památek se přesouváme k futuristicky vyhlížejícímu Atomiu v Bruselu, hlavním městě Belgie. Stavba představuje základní buňku krystalové mřížky železa zvětšené 165 miliardkrát. Pod rouškou tmy zvýrazněná nespočtem světýlek působí jak z jiného světa.

Navzdory pozdnímu příjezdu do hotelu se na noční prohlídku Lovaňe vydáváme i tentokrát. Ochutnáváme typické belgické hranolky a den završujeme procházkou do historické čtvrti Groot Begijnhoof, která je zapsaná na seznamu UNESCO.

V úterý ráno nás pak konečně čeká návštěva Evropského parlamentu, kde se setkáváme s europoslankyní Radkou Maxovou, díky níž jsme se mohli do Belgie vypravit. Je nám umožněno se podívat do jednacího sálu určeného pro plenární zasedání parlamentu a absolvujeme také krátkou přednášku o fungování Evropské unie. Po obědě se odebíráme do Domu evropských dějin, kde je na pěti patrech stálé expozice představena historie Evropy.

Zbytek odpoledne se pak nese ve znamení adventní atmosféry. Procházka historickým centrem Bruselu nás zavede třeba ke známému "čurajícímu chlapečkovi", který je na začátku prosince oblečen do kostýmu Mikuláše, nebo ke Královskému paláci. Večer absolvujeme ještě videomapping na náměstí Grand-Place, jež je součástí památkového seznamu UNESCO.

Kolem dvacáté hodiny už na nás ale čeká autobus a my se plni dojmů vydáváme na noční cestu zpátky do Tábora.