Domů
Menu
Facebook Gymnázium Tábor Instagram Gymnázium Tábor Youtube kanál Gymnázia Pierra de Coubertina Padlet GPdC – prezentace studentských prací a úkolů zejména z distanční výuky

Na den v Salcburku

3. 7. 2022 / Akce / Veronika Smetanová

Konec školního roku na Gymnáziu Pierra de Coubertina se opět nesl v duchu projektových dnů, které se konaly 22. – 24. června po dvouleté pauze. V minulosti musely být zrušeny kvůli covidovým opatřením, a o to více jsme se těšili, že letos se vše do puntíku vydaří. Konkrétně žáci třetích ročníků měli první a zároveň poslední šanci se jich účastnit.

Na projekt Poznej město Salzburg se přihlásilo celkem 45 studentů. Ve středu ráno jsme se všichni setkali ve třídě 1. A. Rozděleni do skupinek, jsme zpracovávali a následně představovali prezentace na různá témata týkající se města Salzburg a jeho okolí. Skončili jsme dříve, abychom v nejbližším obchodě doplnili zásoby jídla, doma si stihli zabalit vše potřebné na cestu a večer mohli jít brzy na kutě.
Druhý den byl velice nabitý. Autobus nás vyzvedl v 5:00 hodin před vlakovým nádražím v Táboře. Po kontrole pojištění jsme vyjeli. Někteří členové naší výpravy přistoupili v Plané nad Lužnicí a Soběslavi. Dále už nás čekala čtyřhodinová jízda. Většina se ji rozhodla prospat, aby si vynahradila spánkový deficit zapříčiněný brzkým vstáváním.
Za okénkem ubíhala měnící se krajina. Nejprve pole a lesy, později se ale začal reliéf postupně zvedat a my jsme uzřeli první skalnaté výběžky hor.
K zámku Mirabell jsme dorazili za slunečného počasí v 9:30 hodin, prošli si nádherné zahrady plné okouzlujících soch a rozkvetlých záhonů. Pěšky jsme pokračovali do přírodovědného muzea Haus der Natur, kde jsme měli samostatnou prohlídku. Celý komplex má čtyři patra. Jeho součástí je akvárium, Science Center a expozice o přírodě, mineralogii, pravěku, hudbě, technice, vesmíru a lidském těle. Škála byla široká, na své si přišel každý. Největší úspěch ovšem sklidil žralok a hejno klaunů očkatých, centimetrových sourozenců rybičky Nema.
Odpoledne během rozchodu jsme se zabavili podle svých představ. Hodně jsme fotili, obdivovali, toulali se křivolakými uličkami (kolikrát i zabloudili), kupovali si zmrzlinu a jiné občerstvení v momentě, kdy svačinka od maminky došla. Ti nejodhodlanější vystoupali až na vrchol k pevnosti Hohensalzburg, odkud z výšky objevovali krásy města, které si vysloužilo přezdívku Řím severu.
V 18:00 hodin na náměstí Mozartplatz zazvonila zvonkohra a my jsme se odebrali k našemu dopravnímu prostředku. Pan řidič poctivě dodržel devítihodinovou pauzu. Salzburg jsme opustili v 19:15 hodin a do Tábora jsme přijeli před půlnocí.
V pátek jsme ve škole pracovali na našich závěrečných videích, plakátech a kvízu. Všechny výtvory příjemně shrnuly celý projekt.
Ze všech stran zaznívá samá spokojenost a kladné odezvy na bohatý program. To potvrzuje i student ze třídy V3.G Jan Svoboda: "Bylo to super. Sice časově náročné, ale stálo to za to!"